Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska receptesfüzetéből

Piroska receptesfüzetéből
nyár 2016.

2011. július 3., vasárnap

Sárgadinnye fagylaltom!





Napokkal ezelőtt elhatároztam,hogy sárgadinnye fagylaltot készítek,ha törik ha szakad,vettem egy sárgadinnyét kedvenc zöldségesemtől,de két napig vajúdtam,együnk sárgadinnye fagylaltot,vagy ne!!ugyanis nem volt kézzelfogható receptem,azért körülnéztem a neten,hogy mi a felhozatal, nem volt nagy választék, végül a Hoxa portálján találtam,és az jó lett ki indulási alapnak, így már nem húzhattam az időt,mert a dinnye már sírdogált,hogy mi lesz vele mivel árválkodott a kamrában,és ott bizony nincs világos.Miután nagyon kevés bejegyzést találtam,abból arra következtetésre jutottam,hogy a nem túl népszerű fagylaltok közé tartozik,vagy csak én találtam keveset??jégkása változatban volt néhány de az nem érdekelt.

Jól van kimondtam a végső szót,na gyere!!!
Kettévágtam a dinnyét kikanalaztam a magházát,majd felaprítottam,hozzá öntöttem 2 dcl tejszínt,majdnem egy tubus cukrozott tejet,néhány kanál porcukrot,2 szem lebőrözött kerek szilvát,fél citrom levét,1 csomag valódi vaníliás cukrot,némi rumot,sajnos a csipet sót kifelejtettem,majd össze pépesítettem, mivel a sárgadinnye elég vizes gyümölcs,így gondoltam ezt a masszát kicsit megfőzöm,beleöntöttem egy magasabb falú edénybe,és elkezdtem főzni,gondoltam lesz ami lesz,folytonos kevergetés mellett,forrásig főztem,levettem a tűzről,teljesen kihűtöttem,majd betettem a fagyasztóba egy fél órára,és utána öntöttem bele a fagylaltgépembe,20 perc alatt elkészült,hozzá teszem nem sokat készítettem,mivel ismeretlen volt a téma.kb. 3 dl használtam fel.majd kiszedtem egy műanyag fedeles dobozba,és onnan kanalaztam mintát!!!Intenzív sárgabarack íze van,de a csipet só hiányzik belőle!A következő adagból nem marad ki!!!!









4 megjegyzés:

  1. Megéri a fáradságot, érdemes kísérletezni vele, mert a sárgadinnye fagyi nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik ez a sárgadinnye fagylalt. Milyen ötletes vagy! Én szivesen veszem, hogy jó dolgok jutnak eszedbe. Legalább édes a sárgadinnye??? Csak azért kérdezem, mert nem tudom, hogy ez már a nyári sárgadinnye, vagy hozatal??? Puszi.

    VálaszTörlés
  3. Kedves wanna!
    Igen kísérletezem,és remélem egyre jobb lesz!!!

    VálaszTörlés
  4. Tücsikém!!!

    Kísérleti stádiumban vagyok a fagylaltokkal,próba szerencse,a gyakorlat teszi a mestert,édes volt egyébként.

    VálaszTörlés