Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska receptesfüzetéből

Piroska receptesfüzetéből
nyár 2016.

2010. október 14., csütörtök

Burgonya gombóc!!!!!

Ma kedvet kaptunk,burgonya gombócra,
1 kg burgonya,és kb 3-4 félmarék liszt,de mindenki látja hogy a burgonya mennyi lisztet vesz fel,semmilyen folyadék nem kell,burgonya,liszt,és só.De minden attól függ,mennyi burgonyát főzünk meg.
A meghámozott burgonyát,sós vizben megfőzzük,leszürjük alaposan,összetörjük,teljesen kihütjük,és úgy teszük hozzá a lisztet,összegyúrjuk,és apró gombocókat készitünk.ha jól eltaláltuk az arányt,nagyon könnyű és puha lesz.sós forró vizben kifőzzük,(mielőtt mindezt elkezdjük,piritsuk meg a morzsát,)amikor megfőtt,gyorsan fő,mindjárt a morzsára rakjuk,összerázzuk,és lekvárral,tejföllel,porcukorral,vagy csak úgy esszük.Mi házi készitésű kajszi lekvárral ettűk,én 11 gombócot ettem.
De lehet dióban,mákban megforgatni.natúron pedig köretnek is kiváló.
Posted by Picasa

3 megjegyzés:

  1. Te jóóóóó ééééggg!!! 11 gombócot megettél??? Nem félsz hogy a végén elgurulsz???:)))
    Azzal a lekvárral isteni finom lehetett, kérhetnék belőle. Ja persze ha még hagytál.:))

    VálaszTörlés
  2. Á nem gurulok,hagytam,direkt Neked,guruljunk együtt.fincsi volt.puszi!!!!

    VálaszTörlés
  3. A gombockákat én is szoktam csinálni, de ez mostanában nem került az asztalra, és ha még kapok öreg burgonyát akkor csinálok. Megéheztem!!puszi Tücsi!

    VálaszTörlés