Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska receptesfüzetéből

Piroska receptesfüzetéből
nyár 2016.

2012. január 1., vasárnap

Új évi Gyümölcskenyerem!

Január elseje nincs gyümölcskenyér nélkül,mivel karácsonykor nem volt időm az elkészítésre,és ma ugye ünnep van,elkészítettem!Jól sikerült,finom lett!
Hozzávalók:
10 dkg aszalt vörös áfonya,
10 dkg aszalt fekete cseresznye,
10 dkg aszalt sárgabarack,
5 dkg darált dió,nem volt darabos,
fél liter gyümölcs tea,vagy akármilyen,és 1 dl konyak
25 dkg margarin,
3-vagy 4 tojás,
25 dkg liszt,
majdnem egy egész tasak sütőpor,egy kicsi szódapor,
nem egész 20 dkg bió nádcukor,
1 tasak valódi vaníliás cukor,
egy csipet só,
1 fél narancs leve,vagy kandírozott narancshéj.
Elkészítés:
Az aszalt gyümölcsöket apróra vagdaljuk,ezt én húsvágó ollóval végeztem,gyorsan ment.
Megfőzzük a teát,kihűtjük nem egész hidegre,majd hozzáöntjük a deci konyakot,és ráöntjük az összevagdalt aszalt gyümölcsöt,majd legalább egy órát áztatjuk.Majd leszűrjük,szárazra törölgetjük,és megszórjuk liszttel.Majd elkészítjük a tésztát.
Először a fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük.
Habosra keverjük a margarint a porcukorral,vaníliás cukorral,majd egyenként a tojások 
sárgájával,robotgépben.Majd kisebb adagokban hozzáadagoljuk a fehérje habot,a lisztet,diót és és a vágott gyümölcsöket,lisztesen.

Arányosan elosztva két gerinc formába adagoljuk,nekem az egyik gerinc volt,a másik püspökkenyér forma,sütőpapírral kibélelve.
Előmelegített sütőben,50-60 percig sütjük 180 fokon.
Majd amikor kisült,a formába hagyjuk hűlni,majd később kitesszük rácsra,hogy teljesen kihűljön,majd megkóstoljuk,és után alufóliába csomagoljuk,és hűvös helyen tároljuk,hűtőszekrényben 2-3 hétig is friss marad.









Remélem nem hagytam ki semmit.

8 megjegyzés:

  1. Csodás lett a gyümölcskenyered:) Jó sok aszalt gyümölcsvan benne, pont így szeretem:)

    VálaszTörlés
  2. trollanyu!
    Köszönöm!!nagyon finom lett!Már becsomagoltam,betettem a hűtőbe,így holnapra tökéletes lesz, ha friss akkor még nehéz szeletelni,mert omlós.

    VálaszTörlés
  3. Mellissina drága, nagyon boldog új esztendőt kívánok!:)

    VálaszTörlés
  4. trollanyuval egyetértek, ez a gyümölcskenyér nagyon jól néz ki:)) Jó volna, ha jutna nekem is!!!

    VálaszTörlés
  5. Roza!
    Köszönöm!!!
    Nektek is!!!


    tücsi!
    Köszi!
    Hát már nagyon fogy,így igyekezned kellene!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta és finom a gyümölcskenyered Piroska!
    Különleges mód a zöld tea és konyakkal áztatott aszalt gyümölcsel. Én már nagyon régen készitettem gyümölcs kenyeret, nálunk itt egész más módra készitjük, más fajta gyömölcsel, amit csak a Karácsonyi szezonban kaphatjuk az üzletben...a zselés gyümölcs, piros, zöld, és sárga szin ami az ananász a piros és zöld az meg cseresznye. Nagyon drága, és kevesen veszik! A kis gyerekek meg nem is szeretik, de ezeket a gyümölcsöket amit nálad is látok marok számra eszik.

    Boldog Új Évet kivánok, sok szerencsében, egészségben, és áldásban, szeretettel!

    VálaszTörlés
  7. Csodás! Én is így imádom, sok gyümölccsel, konyakba-rumba áztatott mazsolával.
    BÚÉK!

    VálaszTörlés
  8. Elizabeth!
    Köszönöm! Nektek is nagyon Boldog Szerencsés Új Évet Kívánok,sok szeretettel!!!
    Finom lett a gyümölcskenyér,ma egy kicsit sokat ettem belőle!:):):)De most néhány napig mellőzzük!!!:):):)Fügét és aszalt szilvát is szoktam beleaprítani,de most elfelejtettem.



    wanna!
    Köszönöm!
    BÚÉK!

    VálaszTörlés