Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska receptesfüzetéből

Piroska receptesfüzetéből
nyár 2016.

2011. június 26., vasárnap

Ricottás kevert süti,narancslével, ami nagyon finom.

Ne zavarjon,hogy nem látványos,attól még finom és ízletes!!!! Kávéhoz,tejhez,teához,fagylalthoz!!!!
Miután elfelejtettem belinkelni azt az oldalt,ahol megtalálható az eredeti ötlet,most utólag megteszem,mire a végére értem,elfelejtettem:
http://kicsivu.hu


Mindig van egy doboz ricotta a hűtőben,mindig megveszem,mert amikor meglátom az üzletben,na mondom most megcsinálom ezt és ezt a finomságot,De még soha nem alakult úgy,hogy ez így lett volna,és a ricotta csak várja várja a sorsát,majd folyamatos szavatosság mustra mellett,ráébredek jaj,most kell valamit sütni belőle,hát mindig így járok,ezért kerestem egy egyszerű receptet!
Ricottás kevert süti! Kicsit változtattam.

Hozzávalók:
3o dkg liszt,először azt gondoltam nem lesz sok ez egy kicsit,de nem lett.
1 tasak sütőpor,
2 tojássárgája,
11 dkg porcukor (én kristálycukrot használtam,és 20 dkg-t.+ 2 evőkanál porcukor
25 dkg ricotta,
10 dkg olvasztott vaj, én még tettem hozzá 2 evőkanál mascarponét,
2 tojásfehérje,
2 csipet só,
4 teáskanál citromhéj,én egy narancs kicsavart levét tettem hozzá,
2 marék aszalt sárgabarack, most kihagytam.

Elkészítés:

A tojássárgákat a kristálycukorral vaníliás cukorral habosra keverem,majd hozzá teszem a két evőkanál mascarponét,azzal is jó összekeverem,majd jön az olvasztott vaj,utána a ricotta, hozzá a narancs kicsavart leve,majd fokozatosan hozzákeverem a sütőporos lisztet, a tojásfehérjét a sóval és a két evőkanál porcukorral habbá verem,és beleforgatom a tésztába.Elég sűrű massza lesz,ebbe megy bele a gyümölcs,szerintem bármilyen. 160 fokon, 75 percig sütöttem,tűpróba kell!! Egy püspökkenyér formában sütöttem,kibéleltem sütőpapírral.


10 megjegyzés:

  1. Mmmmm, milyen ízű, finom szerkezetű, hogy a torta!
    :*:*:*

    VálaszTörlés
  2. Köszi!!!! finom valóban!!! egyszerű de nagyszerű!!!

    VálaszTörlés
  3. Miért ne lenne finom, csupa finomság van benne.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kati,örülök,hogy benéztél!!!
    Így igaz!!!!! Köszi!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Piroska-Vegtelen kulonleges, es zseni recept ez a nagyon finom ricottas, narancsles sutemeny.
    Nem csoda hogy konnyu mind a pehely mivel hogy piskota modra keszitetted.
    Gratulalok, fantasztikus:DDD

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy nálam jártál így én is rádtaláltam! Nagyon tetszenek az ételeid, lesz pár amit elkészítek, kezdve ezzel a narancsossal, ami pont az a típusú süti amit én reggelire, tej mellé imádok, és külön öröm, hogy kevés vajjal készül nem egy bödönnel. :D A sort pedig folytatom a Valami sütiddel és a sárgabarack fagyiddal! :))

    VálaszTörlés
  7. Elizabeth,köszönöm!!!! Magam sem hittem amikor elolvastam a receptet,hogy ilyen könnyű lesz,főleg a 30 dkg lisztből.De máskor elkészítem az már biztos.




    Barbi,köszönöm!!!!!
    Szeretettel köszöntelek Nálam!!!! "gyakran találkozunk"majd!!!

    VálaszTörlés
  8. Tényleg nagyon izgalmas, finom lehet

    VálaszTörlés
  9. Bianka,köszönöm!!!igen finom!!!

    VálaszTörlés
  10. Már a neve is nagyon jól hangzik... :)

    VálaszTörlés