Mákos guba!



Posted by PicasaKicsit homályos lett a kép,tegnapelőtt este gyorsnak kellett lennem,valamit kitalálni,igy lett kifliből mákos guba.6 db kifli karikára,6 evőkanál kristálycukor,vagy barna.2 egész tojás,1 vaniliás cukor,1 csipet só,kb.8-10 dkg olvasztott vaj,tej saccra,de több mint fél liter,5-6 evőkanál cukrozott mák, cukrot tojást alaposan felverem,vaniliás cukorral együtt,majd bele az olvasztott vaj,verem még egy kicsit,majd bele a tej,összekeverem,beleteszem a felszeletelt kifliket,jól megáztatom,majd beleszórom a cukrozott mákot,összekeverem,ha nem elég a folyadék,még öntök hozzá tejet,kivajazok egy tűzálló edényt,alaposan,majd beleöntöm a masszát,majd a tetejét,még megszórom cukrozott mákkal tetszés szerint,és a végén vajdarabkákat teszek a tejére.előmelegitett sűtöben,kb.40-45 percig sütöm.

Megjegyzések

  1. Imádom a mákos gubát, hát elfogadtam volna egy adagot.....

    VálaszTörlés
  2. Imádom ;-)! Bár én nem sütöm, csak úgy forró tejjel meglocsolva, mákkal megszórva és mézet csurgatok rá, juj de szeretem.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Rita,a következő sütésnél,nyisd az ablakot és küldöm!Én is szeretem,és még a diósat is!!!

    VálaszTörlés
  4. Csipike,időnként úgy is készítem,de jobb szeretem sülve,és persze a méz jöhet!diós gubát is szoktam.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése