Túrós karikafánk!

Farsangi időszak van,igy kelendő a fánk!!!Ma sütöttem ezt a túróskarika fánkot,de ugy gondolom mostanában nem sütök.Gasztrólapból lestem a receptet!
Hozzávalók:
3 dkg élesztő,2,5 dcl tej,8 dkg porcukor,+ a szóráshoz,50 dkg liszt,+a munkalapra,én mindig sütőpapiron dolgozom,utána csak eldobom.6 dkg vaj,2 db tojássárgája,3 evőkanál rum,20 dkg túró,1 csipet só,olaj a sütéshez.Tipp:Még levegősebb lesz a tészta,ha egy csipet sütőport is adunk hozzá.
1.Morzsoljuk az élesztőt 4 evőkanál langyos tejbe,keverjük el 1 evőkanál cukorral és 2 evőkanál liszttel,majd futtassuk fel.Dolgozzuk krémesre a puha vajat a tojássárgájákkal,a rummal,a túróval és a maradék és a maradék cukorral.Én egy kanál kristálycukrot tettem az élesztőbe,és mind a 8dkg porcukrot tettem a masszához,mert a fánk tészták,általában nem túl édesek.Adjuk hozzá a felfutott élesztőt,a maradék langyos tejet,az átszitált lisztet és a sót.a sót felolvasztottam a tejben.Dagasszuk ki,és kelesszük meleg helyen 40 percig.
2.Gyúrjuk át a megkelt tésztát,majd nyújtsuk ki 1 cm vastagra.Szúrjunk ki belőle 8 cm átmérőjű korongokat,és vágjuk ki a közepüket egy egy kis,kb 3 cm átmérőjű pogácsszaggatóval.Tegyük a fánkokat belisztezett felületre,takarjuk le tiszta konyharuhával,és kelesszük további kb.30 percig.
3.Bő olajban süssük a fánkokat mindkét oldalukon aranybarnára,majd szedjük konyhai papirtörlőre.Tálalás előtt szórjuk meg porcukorral.Sárgabarack lekvárt kinálhatunk mellé.Jó étvágyat!!!!!
Posted by Picasa

Megjegyzések

  1. Ha jönnek az unokáim, ezt a fánkot megsütöm, talán még segitenek is lyukasztani. További jó sütögetést!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése