Sonkás-gombás rakott tészta!


Sonkás gombás rakott tészta!
*50 dkg gyermelyi orsó tészta,
*só,frissen őrölt bors
*2 evőkanál olaj,lehet egy kicsit több is,
*3 evőkanál finomliszt
*2-3 dcl tej
*üveges csiperke gomba 350 grammos,a nettó súly 20 dkg gomba,
*1 db sárgarépa
*2 db piros szinű paprika,nekem zöld volt,
*30 dkg sonka,de 15 dkg is elég,én Christanell sonkát tettem bele,ami igazi sonka és nem vizzel itatott valami.
*1 teáskanál morzsolt oregánó
*1 csipet kristálycukor
*400 ml főzőtejszin,nem sok mivel sok a tészta,ráadásul az eredeti recept 60 dkg tésztát ir,és arra javasolta a 250 ml-t.én toldottam meg.
*250 ml habtejszin
*vaj a formához,vagy oliva olaj
*ez nem kis adag,egy normál tepsi tele lesz vele.

1.A tésztát főzzük ki lobogó forró sós vizben,aztán szürjük le.Az olajat forrósitsuk fel,keverjük hozzá a finomlisztet,öntsük fel a tejjel,és lassú tűzön főzzük kb.10 percig. A sárgarépát mossuk meg,a sonkát kockázzuk fel,én apritóba tettem mindent,felapritottam,és úgy öntöttem bele a besamell mártásba,izesitsük az oregánóval,a cukorral,valamint izlés szerint sóval,,frissen őrölt borssal,és főzzük további kb 15-20 percig.
2.A kétféle tejszint öntsük a sonkás-zöldséges keverékre,forgassuk össze vele,aztán az egészet adjuk a tésztához.Egy tűzálló edényt vajazzunk,vagy olajozzunk ki,oliva olajjal,majd teritsük bele a tésztás-zöldséges-sonkás keveréket,és süssük az ételt 180 fokra előmelegitett sütőben 25 percig,vagy tovább!!!!!Nagyon finom lett!!! Jó étvágyat!!!!

Posted by Picasa

Megjegyzések