burgonya palacsinta tésztával!!

Gyors vacsora kellett, hát készitettem placsit,igy hivjuk.
Fogtam 2 db burgonyát,igen kettőt,meghámoztam,felkarikáztam vékony szeletekre,de előtte még kikevertem palacsinta tésztát, kb.fél liter,de ezt nem tudom pontosan,mert szemmértékre csinálom,liszt,egy tojás,só,tej,tejföl,először sűrű masszát keverek,mert akkor csomómentes lesz,és utána öntöm hozzá a tejet,óvatosan,de inkább hígabb legyen,mert sűrű tésztával nem jó.a tojást előbb kikeverem a tejjel teljesen simára,és úgy öntöm a liszthez.Egy normál méretű tepsit alaposan kiolajozok,olivával,és a vékony karikákra szelt burgonyát elteritem a tepsiben,de csak egy soros legyen,amikor tele az tepsi alja,akkor megsózom a burgonyát,hát ne sajnáljuk a sót,mert ugye a burgonya ízetlenül,hát,nem túl jó! Majd ráöntöm a palacsinta tésztát,annyit,hogy ellepje a burgonyát,ne többet,mert ha vastag lesz nem olyan jó.(Ha a tepsit alaposan kiolajoztuk,akkor nem kell meglocsolni a kiterített burgonyát olajjal,de ha nem akkor a sózás után locsoljuk meg olajjal,és utána öntsük rá a masszát,mindent mértékkel:):):)!) Majd amikor már rajta van a palacsinta tészta ,akkoris meglocsoljuk egy kis olajjal a tetejét,majd kikeverünk tejfölt egy kis tejjel,hogy ne legyen nagyon sűrű,és a tetejét meglocsoljuk a tejföllel!!! Előmelegitett forró sütőbe tesszük,forrón sütjük,vigyázva,hogy az alja ne égjen meg,amikor szép szines a teteje akkor jó,ez kb.30-45 perc. Frissen a legjobb!!!!Jó étvágyat!!!

Megjegyzések