Kelt kakaós kalács!!!

Tegnap este a próba után kiderült,hogy a mai délelőttünk szabad lesz,igy elhatároztam,hogy megpróbálkozom egy kakaós kelt kaláccsal,elhatároztam addig kisérletezek a kelt tésztával,amig kb.tökéletes nem lesz!!!
Horváth Ilona receptes könyvéből,néztem ki a hozzávalókat,de nem a kakaós csiga tésztáját dagasztottam le,hanem az izes buktáét.A különbség az,hogy én nem 50 dkg lisztből készitettem,hanem csak 40 dkg-ból,de 30 dkg is elég lett volna a tepsi méretéhez,de most már ezt is tudom,legközelebb nagyobb tepsibe teszem!
Hozzávalók:
40 dkg liszt,2 dkg élesztő,2 tojássárgája,3 dcl tej,6 dkg zsiradék,vaj,vagy margarin,5 dkg porcukor, csipetnyi só.
töltelék:kakaó,porcukor,vagy fahéj porcukor,vagy darált dió porcukor!
Elkészités:
1 dcl langyos tejet,1/2 dkg porcukrot megmelegitünk,és az élesztőt beletesszük,majd felfutattjuk,a tojássárgákat a cukorral elkeverjük,hozzáöntjük a tejet,langyos legyen,amiben a sót feloldottuk.A liszt közepébe mélyedést készitünk,és abba öntjük a hozzávalókat a felfutattot élesztővel együtt.Jól összedagasztjuk,hogy hólyagos legyen,és hozzáöntjük az olvasztott vajat,amivel szintén jól eldolgozzuk.Langyos helyen egy óráig kelesztjük,majd deszkára boritjuk,összegyúrjuk,majd két cipóra osztjuk,kisodorjuk,olvasztott vajjal alaposan megkenjük,majd rászórjuk a cukrozott kakaót,én nesscacaót használtam,mert nekem a másik nagyon tömény.Majd feltekertem,kivajazott tepsibe tettem,mindkét rudat,megkentem olvasztott vajjal,jó alaposan,majd még félórát kelesztettem,meleg helyen,majd mielőtt betettem a sütőbe(a nem nagyon előmelegitett sütőbe)ismét megkentem olvasztott vajjal,és mielőtt teljesen megsült,meglocsoltam vaniliacukros tejjel a tetejüket,és még sütöttem egy kicsit.Frissen alaposan beettünk belőle!!!Délutáni uzsonnának is kiváló,tejjel,vagy ki mivel szereti.Jó étvágyat!!!!
Posted by Picasa

Megjegyzések