Aszaltszilvás-diós rétes!

Hozzávalók!

50 dkg mag nélküli puha aszalt szilva,1 csomag (8)lapos réteslap,20 dkg darált dió,kb,10 dkg olvasztott Ráma sütőmargarin,8 kiskanál méz,2 mokkás kanál fahéj,a tepsi kikenéséhez: 2 dkg Ráma sütőmargarin,a lekenéshez: 1 tojás,a mázhoz: 2 evőkanál tej,2 dkg kakaópor,8 dkg ráma sütőmargarin, 8 dkg cukor,2 evőkanál keményitő.

1.Aszalt szilvát feldaraboljuk,a legjobb ha negyedekbe vágjuk.Egy nedves konyharuhán a réteslapokból négyet-négyet egymásra fektetünk.Felületüket a dióval vastagon behintjük.Erre kerül szétteritve a szilva,majd az egészet olvasztott margarinnal és mézzel mglocsoljuk.
2.A fahéjjal meghintjük,majd feltekerjük,ahogy a piskótatekercset szokás.Sütőpapirral bélelt,vagy margarinnal kikent tepsibe fektetjük.tetejüket a felvert tojással megkenjük.
3.Közepesen forró sütőben (180 fokC:légkeveréses sütőben 165 fok) kb 25 prcig sütjük.
4.A mázhoz valókat kevergetve kis lángon felfőzzük,hülni hagyjuk,majd a kihült rétest megkenjük vele.Csak akkor szeleteljük,amikor a máz már megdermedt rajta.
Bevásárló lista: aszalt szilva,1 csomag 8 lapos réteslap,dió,Ráma sütőmargarin,méz,fahéj,tojás,l liter tej,kakaópor,kristálycukor,étkezési keményitő.
Én máz nélkül készitettem,és egy kicsit másképp.ez az eredeti Ráma recept,nagyon finom!!!!!!

A maradék réteslapból sütöttem egy rúd őszibarackos rétest,nem lett rossz,de tanulságos volt,mert most sütöttem először,és most már tudom,legközelebb hogy csinálom.azért maradék,mert én 12 lapos réteslapot vettem.
Posted by Picasa

Megjegyzések