Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska-receptesfüzetéből!!

Piroska receptesfüzetéből

Piroska receptesfüzetéből
nyár 2016.

2010. július 3., szombat

Csülökpörkölt galuskával,elsején.

Igaz meleg van,de vágytam már egy kis csülökpörköltre,galuskával,egy egész csülköt felkockáztam,másfél nagy vöröshagymát felszeltem,három nagy fokhagymát is,zellert,petruskát is,megpároltam egyszerre,sóztam,kicsit megfőztem őket,majd pirospaprika,3 kiskanállal,de előbb levettem a tüzről,ne égjen meg a paprika,majd beletettem az alaposan megmosott lecsepegtetett húst,alaposan megpiritottam,majd lefőztem a saját levét,és felöntöttem két liter mentes ásványvizzel,sóztam,borsóztam,ételizesitőztem,leveskockáztam egy egészet, és tettem bele 2 kiskanál Édes Annát is,és pici kristálycukrot.Majd három órát főztem,és felengedtem ha kellett.közben elkészitettem a galuskát,fél kg liszt,2 egész tojás,1 dcl tej, és két evőkanál oliva olaj,és só.A tojást elkevertem az olajjal,majd beleöntöttem a tejet,a sót,összekevertem,beleöntöttem a lisztet apránként,és annyi vizet,hogy jó kis galuska tészta legyen,majd forró sós vizben kiszagattam,lapátos szaggatóval,amig elkészültem még ott is folyt rólam a viz,ebben a dög melegben,de úgy kell annak aki ilyenkor NOKEDLIT főz!!!!A "savanyúság"őszibarackot megföztem dzsemnek,és azzal ettük.Mondhatni semmit nem fogytunk!!!!!Jó étvágyat!!!!
Posted by Picasa

2 megjegyzés:

  1. A csülökpörit imádom, most szívesen megkóstoltam volna, főleg a barackdzsemmel, mert még soha nem hallottam ilyet. Viszont elhiszem neked hogy fincsi.Puszi

    VálaszTörlés
  2. Igen,fincsi,én nagyon szeretem a húsokat enni édes gyümölccsel,vagy dzsemmel.

    VálaszTörlés