kaprós túrós!!!

Már régóta készülök,hogy készitek kapros túrost lepényt ,de ma délután rászántam magam.Horváth Ilona receptje alapján készitettem:
Hozzávalók:
25 dkg liszt,én tettem a liszthez porcukrot,kb.5 kanállal, 2 dkg élesztő, 1 dkg cukor, 1 tojás, 5 dkg zsir,vagy vaj, kb.2 dcl tej,só.
Töltelék:40 dkg túró,én 50 dkg használtam, 3 kanál cukor,vagy több, 2 tojás, 1 kanál dara,(én nem tettem bele) 1 csokor apróra vágott zöld kapor,só.
Öntet:a recept nem irja,de mi igy szoktuk! 1 liter tejet felforralni,becukrozni,izlés szerint,és vajat,vagy margarint,elkeverni a tejbe.
Elkészités:
Az élesztőt felfutattam a szokásos módon,a hozzávalókat jól összedagasztottam,liszt,csipet só,cukor,vaj,tojás,a felfutatott élesztő,én az egész tojást beletettem,igy nem kellett még plussz tej,dagasztó kar,vagy ami van,egy jó órát keleszteni.Közben elkésziteni a tölteléket: túró,cukor,2 tojás sárgája(fehérjét felverni habnak) ja,én kevertem a túróhoz egy kis vajat,dara helyett,úgyis szárazzak ezek a túrók,az apróra vágott kapor,majd a végén lazán belekeverni a felvert tojásfehérje habját.Majd amikor megkelt a tészta,egy kizsirozott tepsibe szépen bele helyezni a tésztát,majd kicsit hagyni amig ismét kel,és utána a túróskaprot rákanalazni a tetejére.Előmelegitett sűtőben kb.szerintem 35 percig sütni.de mindenkinek a sütője szerint.Amikor megsült,kicsit várni,majd felkockázni,és a forró édes tejjel meglocsolni,majdnem elbirja az egészet.De aki nem akarja igy,a vanilia öntet sem rossz!!!!De a tejjel az igazi!!!!jó étvágyat!!!!!
Posted by Picasa

Megjegyzések