Csütörtöki ebéd.

a gombóc halom itt még nyers állapotban.

Ma oldalasból főztem pörköltet,mert csak abból jó igazán,már hogy nekünk!Burgonya gombócot készitettem hozzá köretnek.
A pörkölthöz,két nagy fej vhagymát,3 nagy gerezd fokhagymát,zeller szárat,és zöldet,piritottam,sóztam,pirospaprikáztam,párolás után,majd beletettem a húst,saját levében pároltam,közben izesitettem,édes annával,frissen örőlt borssal,ételizesitővel,egy fél leveskockával,és egy csipet cukorral.kb.három órát főztem.oliva olajat használtam,és csendes ásványvizzel öntöttem fel mindig.

A burgonya gombóchoz,5-6 darab egyforma burgonyát,én még régit,héjjastól megfőzök,sós vizben,majd amikor megfőtt leszűröm,hagyom állni,majd megpucoltam,összetörtem,sóztam,várom hogy kihüljön,beletettem 2 tojást,(de többet nem igy készitem,hanem tojás nélkül,)összekevertem,majd lassan adagolva beleszórók 30 dkg lisztet,összegyúrom,majd gombócokat készitek,igyekszem egyformát,ami persze nem mindig sikerül,és forró sós vizben kifőzőm,amikor feljön,még egy picit hagyom és kiszedem.

Nagyon finom köret lett a pörkölthöz.

Megjegyzések

  1. Ez a gomboc az oldalassal nagyon jól néz ki.
    Ez jó ötlet, megvalósitom. Csak igy tovább, ugyis olyan gond, hogy mit is főzzek!!!!!?????

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése