narancsos,és mandulás tea süti,dobozban tárolható.

Ez csak néhány darad abból amit sütöttem!a többi már dobozban van.
A "csillag"alaku a narancsos vajaskeksz!
Nem mértani,de finom!!!!:):):)

Én fél adagból sütöttem,
15 dkg sima liszt,ja,és sütőpor,és egy csipet szódapor,sütőpor a liszt mennyiségétől,függ,fél evőkanál.pl.
10 dkg margarin,
5 dkg porcukor,
vaniliás cukor,vagy egy fél tasak,vagy egész izlés kérdése,
csipet só,
fél narancs leve,és reszelt héjja.
Szórjuk a tálba a lisztet adjuk hozzá a porcukrot és a vaniliás cukrot,majd a felkockázott margarint,és a narancs levét,héjját,majd gyúrjuk össze.tegyük félórára hütőszekrénybe,amikor kivettük,kinyújtjuk,tetszés szerinti vastagságra,méretre,ki mit szeret,kiszaggatjuk,sütőpapirral bélelt tepsibe tesszük,előmelegitett forró sütőbe tesszük,és kb.15-2o perc alatt,lassú tüznél,figyelemmel mellett kisütjük.Amikor kihült,megszórjuk porcukorral,ha akarjuk!!!

A mandulást egy magazinban láttam!

A másik a "kifli" formájú,a mandulás süti.Én ezt is fél adagból készitettem,de leirom az eredeti méretet,ahol többen vannak!
Hozzávalók:(50 darabhoz):
A tésztához:
*110 g hámozott mandula
*240 g liszt
*70 g koronás aranybarna cukor
*200 g vaj,(margarin)
*1 db tojássárgája,én nem tettem,viszont tettem sütőport,és szódaport,mert a recept egyáltalán nem irja,nem is értettem,sütőpor nélkül.
*80 g porcukor és 3 tasak vaniliás cukor a diszitéshez.
A csipet sót ne felejtsük!
Elkészités:
A mandulát daráljuk finomra.A lisztet keverjük össze a cukorral,öntsük gyúródeszkára,adjuk hozzá a darabokra csipkedett vajat,a mandulát és a tojássárgáját.Az egészet dolgozzuk össze,csomagoljuk folpackba,és pihentessük 30 percig a hütőben.
Utána mégeygszer gyúrjuk át,és szedjük szét 50,nagyjából egyforma darabra.(Na ezért készitettem én csak fél adagból.)Mindegyiket formázzuk kiflivé,tegyük a tepsibe,és előmelegitett sütőben,170 fokon süssük 15 percig.A sütőből kivéve hagyjuk kihülni,és csak ezután forgassuk meg a kifliket a por-és a vaniliás cukor keverékben.Egy csésze finom tea mellé kiváló délután harapnivaló.És dobozban tárolható.
Posted by Picasa

Megjegyzések