Mákos-aszalt-cseresznyés-almás kifli.

Tegnap ugy döntöttem,hogy ma sütök,mákos kiflit,neki fogtam,hozzá teszem nem szeretek kiflit sütni,mert soha nem lesz egyforma,hogy a szépségről ne is beszéljek.De mondtam egye fene,próbálkozni kell.Hát ez lett!

Hozzávalók:A tészta recept Horváth Ilona szakácskönyve alapján készült.
A leirt adag felét dagasztottam le,kézzel.
25 dkg liszt,12,5 dkg vaj,1 egész tojás,5 dkg cukor,1 dkg élesztő, l dcl tej,pici só.
Az élesztőt langyos tejjel cukorral felfuttatjuk.
A lisztet vajjal elmorzsoljuk,hozzáadjuk a jól felvert tojást,élesztőt,porcukrot,sót,tejet,gyorsan összedolgozzuk,és két órán át deszkán betakarva pihentetjük.Majd kinyujtjuk,és tetszés szerinti formára vágjuk,és halmokat helyezek rá a töltelékből,feltekerem,bekenem a tetejét egész tojással,majd még egy órán át pihentetjük,majd ismét meg kell kenni,és 25-30 perc alatt megsütöm.a sütő ajtaját ne nyitogassuk.
A tészta kivágása után a maradék leszakadt tésztát ismét összegyúrtam,majd vékonyra kisodortam,és csináltam belőle egy kis beigli félét.
Töltelék!/Saját/!
25 dkg kész máktöltelék,
l csomag aszalt fekete cseresznye,
1 alma,
fél citrom kifacsart leve,
l,5 dcl forró tej,
és három db.bébi reszelőn,lereszelt babapiskóta.a búzadara helyett.
gyümölcs pálinka,és kristálycukor a mák édesitéséhez, mert szerintem a csomagban nem elég édes,de izlés kérdése.
Az aszalt cseresznyét fél napig áztattam gyümölcs pálinkában.
A tejet felforralom,a mákot még összekeverem cukorral,citrom levével,leszűröm a cseresznyét,jól lecsöpögtetem,majd kicsit felaprítom,belekeverem a mákba,majd belereszelek egy almát,felöntöm a tejjel,óvatosan nehogy nagyon hig legyen a töltelék,és belekeverem a reszelt babapiskótát.remélem nem hagytam ki semmit.
Hát azt nem mondanám,hogy szép kifli a formája,de a neve az!!!!!és jó lett!!!!
Posted by Picasa

Megjegyzések