Mai ebédünk.

Volt egy tanyasi csirkénk a fagyasztóban,igy ma úgy döntöttünk,hogy megsütjűk a kacsasütöben,mivel nem túl jó ha sokáig van fagyasztva,nagyon kifagy.
Alaposan megfüszereztük kivül belül a csirkét,mindenki izlése szerint izesit.Majd megpucoltam kb.hat-hét szem burgonyát,amiket félbevágtam,befüszereztem azokat is,majd körberaktam a csirkét,de előtte persze oliva olajjal kibéleltem a sütőformát,majd felöntöttem mentes ásványvizzel,és kb.3 órát sütöttem,hát igaz,kicsit szétesett szegény de nem baj,az ize a lényeg.köretnek készitettem hozzá,rizst,és kuszkuszt,na és persze a benne sült burgonya.a rizst is jól beizesittem,ételizsitővel.Na kuszkuszt,most először,de tényleg finom,és máskor is készitek,csak akkor másképp izesitem,ma csak füszeres forró vizben főztem,illetve pihentettem.De ide irok egy receptet ami alapján legközelebb elkészitem,egy blog bejegyzőnél találtam a receptet.Guga-nál.Gyors kuszkusz:
Egy kis fej vöröshagymát nagyon apróra vágok,2-3 evőkanál sütőolajon röviden megpiritom.Ekkor leveszem és belereszelek egy kevés sárgarépát,belevágok apróra zöldpaprikát,petruskát,kevés kakkukfüvet,majd beleboritok 1,5 dcl kuszkuszt.Visszateszem a tűzre.1 percig összemelegitem jó forróra,majd 2,5 dcl forró sós vizzel leöntöm.Lefedem,félreteszem,10 perc múlva kész és szép pergős marad,igy is csak a lábos sarkában állhat össze egy picit,de fakanállal fellazitjuk.Ha nem előfőzött a kuszkuszunk akkor is megy a recept,csak a víz ráöntése után ne vegyük le azonnal,hanem egy percig hagyjuk még tűzön.Az alatt a 10 perc alatt mig a fedő alatt, félretéve,"magától" elkészül a kuszkusz. Mostantól rendszeresen készitek kuszkuszt!!!persze amikor ráérek a konyhában tenni-venni!!!!
Ananász befőttel ettem az ebédet,a család többi tagja birsbefőttel.A" desszert"ismét palacsinta volt,kakaókrémes.
Posted by Picasa

Megjegyzések