Diós-baracklekváros kelt bukta.

Anyu,kelt buktát kért,igy neki álltam,Horváth Ilona receptes könyvéből néztem ki az összetevőket.
Hozzávalók:
fél kg liszt,2 dkg élesztő,2 tojássárgája,3 dcl tej,6 dkg zsir,vagy vaj,vagy margarin.én többet raktam bele.5 dkg porcukor,ebből is bővebben tettem,csipetnyi só,én kb.18 dkg diót,kevertem össze barack lekvárral,,és némi cukorral,mivel elkészitett diótölteléket használtam,ami 25 dkg-os,de mivel soknak gondoltam,igy kb.öntöttem a zacskóból.a tölteléket tejjel kell összekeverni.(ez a tej mennyiség nincs a receptben,mivel az alap,izes bukta)óvatosan,hogy ne legyen hig.
Elkészités:
1 dcl langyos tejjel 2db kockacukorral,,az élesztővel és 3 kanál liszttel kovászt készitünk,én a hagyományos módon készitettem,(mindent bele sorban,és összegyúrni).A tojássárgákat a cukorral elkeverjük,hozzáöntjük a tejet a maradék 2dcl tejet,amiben a sót feloldottuk.A liszt közepébe mélyedést készitünk,és abba öntjük a hozzávalókat a kovásszal együtt.Fakanállal jól kidolgozzuk,hogy hólyagos legyen,és hozzáöntjük az olvasztott vajat,amivel szintén jól eldolgozzuk.Langyos helyen egy órát kelesztjük,én kettőig kelesztettem.Lisztezett deszkára kiboritjuk,gyengén átgyúrjuk,1 cm vastagra kinyújtjuk,8-10 cm-es négyszögekre vágjuk,közepébe tesszük a tölteléket,és felcsavarjuk.Ezeket megzsírozott tepsibe szorosan(ne annyira) egymás mellé helyezzük,tetejét olvasztott vajjal alaposan megkenjük,és még fél óráig kelesztjük és közepesen forró sütőben sütjük.Sütés után deszkára boritjuk,de csak tálaláskor szedjük szét a buktákat.tetejét cukorral meghintjük.Készithetjük túrótöltelékkel is.Finom lett.A kelt tésztának annak az a hátránya,hogy "sok"munka van vele.Jó étvágyat!!!Hát az igaz nem vagyok egy Horváth Ilona.
Gyerekeknek,kiváló uzsonna,tejjel, stb.Posted by Picasa

Megjegyzések