Ma sörben pácolt sertéscsülköt,készitettem,burgonya gombóccal,és rozmaringos mártással.

Ezt a receptet egy kedvenc konyha magazinból néztem ki!!!Mikor megláttam,tudtam,hogy elkészitem!!!!!!és nem bántam meg.
A csülköt besózzuk,bedörzsöljük a zúzott fokhagymával,megszórjuk majoránnával,és egy edénybe tesszük.Ráöntünk 9 dcl sört úgy hogy ellepje.1-2 napig pácolódni hagyjuk a hűtöben.Mély tepsiben tesszük,ráöntjük a páclevet,és mellérakjuk a tisztitott negyedekbe vágott vöröhagymát.130 fokos sütőben körülbelül 2 órát sütjük,szerintem,vagy négy órát,én addig sütöttem,az utolsó 10 percben 200 fokra kapcsoljuk.
A burgonya gombóchoz,megfőztem sós vizben a burgonyát,majd amikor kész lett,leturmixoltam,kihütöttem,megnéztem a sóját,majd két marék liszttel összegyúrtam,és lisztes kézzel gombócokat készitettem,lohogó forró sós vizben kifőztem,oliva olajon megforgattam.Az eredeti recept knédlivel van,de majd legközelebb.
A mártáshoz egy serpenyőben nagyon kevés olajon lepiritjuk a mustárt,hozzáadjuk a rozmaringot,majd felöntjük 1 dcl sörrel,és felforraljuk.Tejszint és sót adunk hozzá,visszaforraljuk,hogy mártás sűrűségű legyen.A sült csülöt a mártással és a burgonya gombóccal tálaltam.
Hozzávalók négy személyre:
*2 db sertéscsülök/kb 1,2 kg/
*1 liter sör( vagy több,ezt én mondom)
*2 fej vöröshagyma
*só,majoránna
*fél fej fokhagyma
Burgonyagombóchoz:
kb fél kg burgonya,só,és két vagy három marék liszt
A mártáshoz:
*1 evőkanál mustár
*3 dcl tejszín
*2 szál rozmaring
*kevés olivaolaj
*só
Nagyon finom lett,nem nagyon piritottam meg a csülköt,hogy jó szaftos maradjon.
Posted by Picasa

Megjegyzések