Mákos-és Darás rétes.

A hét végi bevásárlásnál jutott eszembe,a darás rétes, igy vásároltam réteslapot,valamikor anyu készitett darás rétest,de ez már nagyon régen volt,anyu persze saját maga készitette a rétestésztát is.Sok féle rétest sütött,és nem egy tepsivel hanem többel,ugyanis voltunk rá elegen.Emlékeim szerint iszonyú fárasztó meló,a házi rétes sütés!!!!!Mindig sikerült a rétestésztája,soha nem lyukadt ki,de hol vagyunk mi már azoktól az időktől.

Szóval neki kezdtem a darás rétes készitéséhez,de elhatároztam,hogy csak egy rudat készitek,mert ha mégsem sikerülne,akkor csak azt az egyet kell,finomam szólva mellőzni.
Kb.4-5 evőkanál darát megpiritok,olivaolajon,ugy öntsd az olivát,hogy beteritse az edény alját,csak annyit,folytonos keverés mellett,zsemleszinűre,majd forró vizzel felöntöm,óvatosan öntöm a vizet,mindig kicsit,hogy guruló maradjon,majd egy csipet sót szórok rá,és néhány kanál kristálycukrot,izlés szerint,majd letakarom,és hagyom hogy igy hüljön ki.A réteslapot kettesével kentem,megkentem olivaolajjal kettőt,majd rátettem a másik kettőt,azt is megkentem,de ekkor már habtejszinnel is meglocsoltam,majd szétkentem a lapon,és most rászórtam a darát,de nem egy csikban,hanem szétteritettem,de közben eszembe jutott,hogy még valamit kellene rátennem,hogy ne legyen annyira unalmas,volt itthon vilmos körtém,és abból egyet megpucoltam/lehet többet is/csak azért egyet,mert ha mégsem válik be akkor ugye csak egy megy kárba./megmostam,majd kimagoztam,és egészen vékony szeletekre vágtam,és olivaolajon barnacukorral megpároltam,kicsit megvártam amig kihül,és végül rátettem a daráslapra,majd meglocsoltam ismét tejszinhabbal,de nem felverttel,hanem folyékony tejszinnel.ja kicsi citrom levet nyomjál a körtére az ize miatt.végül feltekertem,tepsibe tettem,és megkentem olivaolajjal a tetejét.
Na de ugye 1 rúd nem rúd,igy mivel volt itthon mákom is,akkor a többi lapból legyen mákos rétes:én mindig megfözöm a mákot,bármilyen mákost készitek: 3 dcl tejet felforralok,majd óvatosan beleszórtam 20 dkg mákot,lassan,mert különben kifut a tej,(takaréklángon,)felfözöm állandó keverés mellett,majd amikor ugy látom jó,izlés szerint szórok bele kristálycukrot,egy zacskó,igazi vaniliás cukrot,majd leveszem a tűzről,reszelek bele citromhéjjat,amikor kicsit hült,nyomok bele 1 fél citrom levét,kicsi citrom.Amig hül a mák,megpucolok 2-3 szem idared almát,lereszelem megpárolom barnacukorral,majd szórok bele fahéjat,a végén.Amikor ez is meghült belekeverem a mákba,megkóstolom,hogy mennyire édes vagy nem,és akkor ugyan ugy járok el mint a darás rétesnél.Ennyi mákból lesz három rúd,de én csak kettőt készitettem,a maradék mákot betettem a hütőbe,majd lesz belőle valami.Előmelegittett sűtőben,én kb 40 percig sütöttem,figyelem mellett,közben letakartam kicsit,hőmérséklet le,hőmérséklet fel,ja sütőpapirral bélelt tepsiben.Majd amikor megsült,megszórtam porcukorral.Megmondom őszintén,fincsi lett. Én mindig szétteritem a tölteléket.Jó étvágyat!!!!Anyu mondta finom!!!
Posted by Picasa

Megjegyzések