A mai desszert Aranygaluska.

Három nappal ezelőtt elhatároztam,hogy ma aranygaluskát sütök,de több helyen is láttam,és igy azt gondoltam,aranygaluska szezon van,a csillagok állása szerint!Se baj mondtam,én akkor is megcsinálom.Horváth Ilona könyvéből néztem a receptet,jó a könyve!
Hozzávalók:
1/2 liszt,2 dkg élesztő,én instantot használtam,2 tojássárga,3 dcl tej,6 dkg vajat ír,de én egy Liga margarin felét tettem bele,és nem olvasztva,5 dkg porcukrot ir,de én 5 evőkanállal tettem a lisztbe,és vaniliás cukrot is tettem bele.csipetnyi só.A liszthez reszeltem citrom héjját is.
Hintéshez:
20 dkg darált dió,én tetszés szerint,15 dkg cukor,8 dkg vaj.

Elkészités:
Lisztet egy tálba,bele a cukor,só,kockára vágott margarin,tojássárgákat egy kis tejjel összekevererni,citromhéjját belereszelni,majd az élesztőt az instantot is,kis tejben cukorral felfutattni,ha felfutott bele a tálba,és amivel akarjuk összegyúrjuk,kézzel,géppel,ami van.Majd 1 órát pihentetjük meleg helyen,lisztezett deszkára rakjuk,én soha nem használok deszkát,sütőpapirt teritek ki,és azon végzem a teendőket,amikor végzek,megy a kukába,mármint a sűtőpapir.A tészta a lisztezett helyen,kisodrom ujjnyi vastagra,kicsit megnyomkodom a tetejét egy kisebb pogácsa szaggatóval,majd kiszaggatom,utána megvajazom az összeset,olvasztott vajjal,egy jó kis ecset és lehet kenni,majd egyenként mehet a tepsibe,vagy a tortaformába,de én tepsibe tettem,és most kell megszórni a cukros dióval a tetejét.Majd ezután még 40 percet pihentetni,meleg helyen,utána előmelegitett sűtőbe,lassú tűznél sütni,figyelem mellett.Majd sodót késziteni,ki mit szeret.Vanilia,bor,vagy lekvárral akár!!!Jó étvágyat!!!!!!!!Azt mondja a recept,ebből a tésztából,süthetünk lekváros buktát,túros lepényt,stb.
Posted by Picasa

Megjegyzések