Gyümölcskenyér.

Ma sütős napom volt,fonott kalács,majd késő délután gyümölcskenyér.
Sikerült mindkettő.
Hozzávalók:
az én variációm szerint:
20 dkg liszt,felesbe,10 dkg teljeskiörlésű,és 10 dkg fehér liszt,egy púpos kávéskanál sütőpor,és négy evőkanál darált dió.
20 dkg vaj,4 tojás,20 dkg bió világos nádcukor,egy csomag aszalt sárgabarack,és 20 dkg vörösáfonya,vagy amennyi van egy tasakban.nem áztatjuk,én meglocsoltam némi konyakkal,a sárgabarackot felapritottam.
Tojás fehérjét habnak felverem,legelső lépés,amig készül a tészta hütőbe teszem.
vajat,cukorral.tojássárgával vaniliás cukorral,és egy kis tejszinnel,alaposan felverem,majd apránként beleszórom a lisztet,a diót,meglocsolom konyakkal,összekeverem,fakanállal,óvatósan belekeverem a felvert habot,és a végén beleszórom,a belisztezett gyümölcsdarabokat,majd óvatosan összekeverem.előmelegitett sütőben,180 fokon,gázsütőben,gyümölcskenyér formában megsütöm.miután nem fért bele az összes a sütőformába,igy a maradékot,egy hatos muffin sütő formába tettem.Teljes kihülés után,becsavarom folpackba,és beteszem a hütőbe 1 napra.Majd utána hosszú ideig eláll,hütőben,ha nagyobb adagot sütünk.Remélem nem hagytam ki semmit.Ja sütőpapirral kibélelt formában sütöttem.Jó étvágyat!!!!!!!Ja és a vörösáfonya bizony savanykás.Egyébként most csináltam elöszőr vörösáfonyáva!Fügét,aszalt szilvát,barackot,mazsolát,mandulát,és datolyát szoktam belekeverni,de most csak ezek voltak itthon.
Posted by Picasa

Megjegyzések