Avokádó krém,és Kovászos uborka.

Ma délután avokádó krémet készitettem,először,a netről néztem meg az alapokat.
1 érett avokádó,ketté vágom,mag ki,(megtartani, )összetörni,citromozni,ne barnuljon,só,frissen örölt bors,némi mascarponé,néhány kanál activia joughurt,egy kicsi újhagyma,egy kávéskanál erős pista.Jaj,elfelejtettem,hogy a magot azért kell megtartani,hogy ha marad,mielőtt betesszük a hütőbe,beletesszük a magot,és nem barnul meg.(valakinél olvastam a neten.)

Utána eltettem egy üveg kovászos uborkát.Az uborkát a következőképpen raktam el:egy csokor megmosott kapor az üveg aljára,majd a szépen megmosott uborkákat,bevagdosom négybe,ha kisebb kettőbe,belehelyezem az üvegbe,sózom,aki szereti tehet bele 1-vagy 2 gerezd fokhagymát,egy kis csipet cukrot is teszek bele,forralok vizet,lehet egy kicsit sós,mármint a viz.
majd nem teljesen forrón hanem kicsit kivárunk,majd kést teszünk az üveg alá nem repedjen,fokozatosan öntöm az üvegbe a vizet,majd amikor már átvette a meleget az üveg,akkor a tetejére nyomok kenyeret,legalább kettő szeletet,persze számit,hogy mekkora az üveg.és hozzáadagolom a maradék vizet,óvatosan,helyet keresve a kenyér között.nem fedem le,csak lazán letakarom,kistányér,vagy ilyesmi,és napos meleg helyen 5 napig érlelem,és amikor már halványodik a szine,és zavaros a leve,akkor meg lehet nézni,hogy jó-e?majd leszedni róla a kenyeret,leszürni,és a tiszta levet,visszaönteni az uborkára,majd a hütőben,sokáig eláll,ha rá nem járunk.nagyon finom tud lenni,ha sikerül,ha nem akkor lehet gyakorolni.Jó étvágyat!!!
Posted by Picasa

Megjegyzések