Lecsós pulykamedalion saját készítésű burgonya gombóccal!


A pulyka medaliont felaprítottam,olívaolajon megpirítottam,
majd teljesen elfőztem a saját levében,hozzáöntöttem egy féldoboz darabolt paradicsom konzervet,két egész paradicsomot,négy feldarabolt zöldpaprikát,befűszereztem,bió ételízesítő,citrombors,őrölt színes bors,kurkuma,oregano,petrezselyemzöld,bazsalikom, olívaolaj, só,remélem nem felejtettem ki semmit,de minden egyéni ízlés kérdése.Addig főztem amíg sűrű lett a mártás,majd lezártam és hagytam pihenni. Saját készítésű burgonya gombócot adtam hozzá.
A burgonyagombócot a legkönnyebb elkészíteni,mert nem kell hozzá más csak burgonya és só és liszt.és eltalálni a megfelelő arányt.Sajnos nem tudom mondani,mert én nem mérem,hanem tapintásra készítem,a lényeg hogy több legyen a burgonya mint a liszt. Összegyúrás után gombócokat formázunk,nem túl nagyokat,és sós forrásban lévő vízben kifőzzük,amikor feljöttek a víz tetejére utána még egy kicsit főzzük,majd ki ki tetszése szerint zsírra vagy olívaolajra kiszedi,majd hűlés után egy kicsit összerázza. Ezt a fajta gombócot lehet pirított zsemlemorzsában, vagy kissé megpirított dióban megforgatni.
Teljes kiőrlésű kenyér kalácsom,három lisztből készült.
Fél kg teljes kiőrlésű liszt,fehér liszt,és rétes liszt. Az utóbbi két lisztet nem mértem.
Só amit a langyos vízben oldottam fel, az élesztőt a liszthez kevertem,egy lapos evőkanál cukor,amit szintén a lisztbe kevertem,10 dkg teavaj,amit a meleg vízben olvasztottam fel,ezt még vajjal készítettem,de a többit már olíva olajjal sütöm.
Természetesen robotgépben dagasztottam,kb. 20 percig majd pihentettem jó 40 percet,kiszedtem a tálból,olívaolajos kézzel még összegyúrtam kicsit, három részre vettem, rudakat sodortam,majd összefontam, vizes vajjal megkentem és megszórtam szezámmaggal.
Sütőpapírral bélelt nagyméretű kenyérformába tettem,és kb. 30 perc alatt megsütöttem,majd a sütőben hagytam kihűlni. 
Sajnos szeletben elfelejtettem lefényképezni,de a következőt megmutatom szeletben is.
Annyi anyagot gyúrtam,hogy kis szemlék is lettek belőle,amik szintén nagyon finomak és könnyűek lettek. Uzsonnára vagy akár reggelire szendvicsnek pont elég,egy egy darab.





Megjegyzések