Késő délután sütöttem.Diós-mákos-lekváros bélest.

Diós-mákos-lekváros béles,vagy pite.
Ma délután sütöttem,gyorsan kellette valamit sütnöm,mivel nagyon kevés időm van,és szinte semmit nem tudtam késziteni előre.
Ez bánt egy kicsit,de sajnos a munka.

40dkg liszt,
majdnem egy tasak sütőpor,
csipet só,
25 dkg tea vaj,vagy margarin.én teavajat használtam,
és kis tej,ha nem áll össze.
A liszthez lehet tenni, porcukrot,legalább 10 dkg,sokkal finomabb lesz a tészta,de lehet több is.és vaniliás cukrot lehet a liszthez,egy csomaggal.
tojást nem.
töltelék:
15 dkg darált dió,
15 dkg darált mák,
10-10 dkg porcukor,
citrom leve,
3 dcl tej,
a dióhoz is és a mákhoz is csavarunk a citromból,hogy mennyit egyéni,
a diót összekeverjük az egyik 10 dkg porcukorral,majd forralunk vizet,és forró vizet öntünk a dióra,keveset,apránként,hogy kenhető masszát kapjunk,evőkanállal,az első kanál után azonnal össze kell keverni,és onnan látjuk,hogy még mennyi viz kell.
a következő lépés:
felforraljuk a tejet,
beleszórjuk a mákot,megfözzük,majd beleszórjuk a másik 10 dkg porcukrot,majd azzal is főzzük egy kicsit.amikor ugy gondoljuk kész,lezárjuk,lefedjük és hagyjuk még egy kicsit fedő alatt,addig is párolodik.
Majd amig kihül összegyúrjuk a tésztát.
Majd amikor kihült a mák,belekeverjük a diót,
lehet egy-két kanál baracklekvárt is belekeverni,izlés szerint,én ma nem kevertem bele,az alsó tésztára kentem.
Majd a tésztát kétfelé vágod,az egyik lehet egy kicsit nagyobb,amit a tepsi aljába teszel,majd kinyújtjuk akkorára,mint a tepsi,(a tepsit nem kenjük semmivel)a sodrófára feltekerjük,és beletesszük a tepsibe,majd a tésztát megkenjük kb,3 evőkanál baraclekvárral,és erre rákenjük a diós-mákos masszát,
majd kinyújtjuk a másik tészta darabot,és ráhelyezzük a tetejére,kicsit megnyomkodjuk,és villával megböködjük,majd 1 kockacukorra öntünk egy kis tejet,és megkenjük a tetejét.

Előmelegitett sütőben,kb 35-40 percig,sütjük,de javaslom,hogy mindenki a saját sütője szerint.
Majd a végén megszórjuk porcukorral.
Jó étvágyat!!!!!!!!!

Megjegyzések